شبیه ساز مدارهای الکترونیک با نرم افزار Quite Universal Circuit Simulator v.0.0.15
 
 

QUCS یکی از بهترین نرم افزارهای شبیه ساز مدارهای الکترونیک با گرایش تخصصی می باشد.
به طوری اکثر دوستان گرامی علاقمند به الکترونیک مستحضر می باشند در چند سال اخیر در بیشتر مراکز آموزش عالی که رشته مهندسی برق و الکترونیک ارائه می گردد ، به موازات واحدهای آزمایشگاهی ، شبیه سازی مدارهای برق و الکترونیک نیز به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است و در بسیاری از موارد ( خصوصا در بررسی مقدماتی پروژه ها ) مرحله شبیه سازی Simulation مورد تاکید اساتید و مربیان قرار گرفته است .
در مقام مقایسه QUCS و NI Circuit Design میتوان برخی از خصوصیات QUCS را ( با وجود حجمی کمتر از یک پنجاهم ) جهت موارد آموزشی برتر شمرد .
QUCS
نرم افزاری رایگان و Open Source میباشد که استفاده از آن را تا حدی میتوان دشوار دانست به طور مثال برای کاربران مبتدی قرار دادن قطعات مستلزم اندکی دقت و صرف وقت بیشتری میباشد . همچنین به هیچ عنوان در به کارگیری QUCS به رنج وسیع قطعات الکترونیک تجاری دسترسی نداریم و میتوان اینطور عنوان کرد که تقریبا از هر گروه از قطعات تنها نمونه های معروف آن در نظر گرفته شده است ( همانند بسیاری از تمرینهای دانشگاهی ) و در نهایت مهمترین نکته امکان تعریف پروژه از طراحی تا ساخت و خصوصا فیبر مدار چاپی PCB مورد نظر طراح نرم افزار نبوده است . ولی متقابلا امکان تجزیه و تحلیل بسیار دقیق و رسم نمودارها از خصوصیات اصلی این نرم افزار میباشد .
علاوه بر مزیت فوق امکان تجزیه تحلیل موارد چندی به صورت اختصاصی به
نرم افزار اضافه گردیده است که این را شاید بتوان از خصوصات منحصر به فرد نرم افزار دانست . یکی از مهمترین این موارد بررسی ساختار و امکان طراحی فـیـلـتـر و یا پالایه ها میباشد که هم اکنون مورد توجه جدی بسیاری اکثر علاقمندان رشته های مهندسی الکترونیک میباشد .
سایر کاربردهای QUCS همانند
نرم افزارهای مشابه میباشد و با امکان ویرایش خصوصیات و مقادیر کلیه قطعات به سهولت میتوان به مدار دلخواه دست یافت و عملکرد آن را توسط ابزارهای سنجش مجازی مورد بررسی قرار داد.

 

 

حجم برنامه: 5.7 مگابایت



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان